Direktlänk till inlägg 10 november 2014

Reflektion om veckorna

Av Unni Cederwall - 10 november 2014 19:51

Tycker ändå att jag nått mot målet att äta frukost varje dag. Det har ju gått ett tag sen vecka 3 nu och har fortsatt mot målen och speciellt mot målet att äta frukost varje dag och det har jag ändå nått det faktiskt. Det som fick mig att kämpa lite extra mot det här målet va nog ändå för att jag vet själv jag nog mår lite bättre om jag gör det. Och även att jag visste från början att det va något jag faktiskt kan uppnå. Hittade olika lösningar att kunna hinna med, och det kändes bra i slutändan.

Har även lyckats med målet att inte äta godis varje dag. Har dragit ner på det väldigt mycket om köper bara om jag känner att jag faktiskt vill och att jag inte ätit mycket dagen innan eller på helgen. Det här är också något jag verkligen velat uppnå och känt att jag faktiskt kan och behöver. Behöver äta mindre godis för att må bättre både fysiskt och psykiskt. Tyvärr har det inte gjort så stor på den psykiska delen men det har nog hjälpt min hälsa mycket. Men ska absolut fortsätta kämpa mot bara 1 dag per vecka.

Sista målet...träningen. Det har ju inte blivit som jag tänkt mig över huvudtaget. Men det har faktiskt även vart Pga sjukdomar och liknande. Men kunde ha kämpat mer mot det. Saken är den att min lata sida tar över väldigt mycket där, men ska fortsätta ta små steg mot det här målet. Men sedan kommer det nog bli någon timme några dagar per vecka. Mamma har börjar träna på gym så kommer nog följa med henne dit. Även om jag inte nått målet har det fått mig att tänka på det mer och därför tror jag att jag kan klara det tillslut.

Jag tycker att det har vart ett bra sätt att jobba men tycktes att vi kunde ha haft lektioner ändå, att dem kanske bara va lite kortare. Man har ju lärt sig nya grejer eftersom man har jobbat mot målet och lärt sig mer om hälsan och kanske fått det bevisat. Man har ju även fått lära sig själv lite mer och sett att man kan klara det. Jag tyckte det va väldigt bra och kommer absolut att fortsätta arbeta med målen och även kanske sätta nya mål.

Jag va ju inte med då vi började med den här uppgiften och fick därför inte helt klart för mig va det va vi skulle göra. Men fick hjälp av kompisar och även lite av dig Johanna. Men det jag tycker kunde vart bättre är att du svara på mina mail ;) så kanske jag skulle bli klar med den för ett tag sedan. Men annars tycker jag allt vart bra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Unni Cederwall - 9 november 2014 19:55

27/10 Så det är alltså lov idag men eftersom jag låg efter en vecka ungefär tänkte jag att jag fortsätter mot mina mål även den här veckan. Så idag sov jag jätte länge och åt sedan frukost/lunch. Gröt och macka med mjölk. Sedan slöa jag mest hela da...

Av Unni Cederwall - 9 november 2014 19:55

20/10 Så idag åt jag ägg och macka med yoghurt till frukost. Ägget hjälpte väldigt mycket faktiskt och va lätt få ner i magen. Jag åt inge godis idag vilket känns bra. Men tränade tyvärr inget. Jag har lagt ner den mesta tiden som vi fått av idrotte...

Av Unni Cederwall - 9 november 2014 19:53

13/10 Så idag åt jag faktiskt frukost. Det blev juice, oboy och en macka med skinka. Åt i ungefär 15 minuter. Jag åt inge godis idag så det är ju bra haha. Tyvärr blev det ingen träning förutom att gå från bussen till skolan vilket inte gills hahah....

Av Unni Cederwall - 14 oktober 2014 15:03

Mitt/mina hälsomål: 1. Äta frukost varje dag. 2. Inte äta godis varje dag 3. Träna lite Varför har du valt just detta/dessa? Jag har valt dessa för det är dem jag värderar högst och något jag verkligen vill ändra på. Detaljerad planering f...

Av Unni Cederwall - 14 oktober 2014 14:23

Här kommer lite om hur jag mår och lever just idag. Matvanor: Jag brukar inte äta frukost varje dag, jag har väldigt svårt för att äta på morgonen och har ingen aptit och mår lite illa. När jag är själv brukar jag inte ha tid heller. Jag brukar i...

Presentation


Jag är en tjej på 15 år som ska skriva om mina hälsomål

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards