Direktlänk till inlägg 14 oktober 2014

Mina mål!

Av Unni Cederwall - 14 oktober 2014 15:03

Mitt/mina hälsomål:
1. Äta frukost varje dag.
2. Inte äta godis varje dag
3. Träna lite

Varför har du valt just detta/dessa? Jag har valt dessa för det är dem jag värderar högst och något jag verkligen vill ändra på.
Detaljerad planering för varje:

1.Jag brukar som sagt inte äta frukost varje dag men har tänkt att ändra på det. Och när jag ändå håller på ska det va en bra frukost och något jag samtidigt kan njuta av.
Saker jag kan äta: havregrynsgröt med sylt eller socker och mjölk, macka/or med skinka eller ost och med mjölk/oboy, bär smoothie
För att kunna nå det här målet måste jag gå upp kanske lite tidigare. Bara 10 minuter eller så. Jag kan även välja kläder dagen innan så sparar jag ännu mer tid.

2.Jag äter som sagt alldeles för mycket godis och det ska det bli en ändring på det. Men jag kommer inte kunna ta bort allt godis på en gång utan tänker trappa ner. Först börjar jag med att äta både fredag och lördag och även 2 gånger något litet under veckan. Sen ska jag klara så jag bara äter på fredagar. För att nå det här målet måste jag lära mig säga nej till Elin om hon vill gå på affären och om hon ändå vill kan jag vänta ute, så att jag inte blir frestad av allt.

3.När jag pratar om att träna lite menar jag kanske göra lite squats och plankan eller går en promenad hemma och lite sånt där. Och sen kanske jag gör det här i 10-20 minuter per dag. Sen ska jag ju börja gå på gym med pappa och då får jag ju det avklarat där. För att nå det här målet måste jag kanske ha en påminnelse på mobilen så jag kommer ihåg. Jag är väldigt glömsk av mig speciellt när det kommer till saker jag inte vill göra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Unni Cederwall - 10 november 2014 19:51

Tycker ändå att jag nått mot målet att äta frukost varje dag. Det har ju gått ett tag sen vecka 3 nu och har fortsatt mot målen och speciellt mot målet att äta frukost varje dag och det har jag ändå nått det faktiskt. Det som fick mig att kämpa lite ...

Av Unni Cederwall - 9 november 2014 19:55

27/10 Så det är alltså lov idag men eftersom jag låg efter en vecka ungefär tänkte jag att jag fortsätter mot mina mål även den här veckan. Så idag sov jag jätte länge och åt sedan frukost/lunch. Gröt och macka med mjölk. Sedan slöa jag mest hela da...

Av Unni Cederwall - 9 november 2014 19:55

20/10 Så idag åt jag ägg och macka med yoghurt till frukost. Ägget hjälpte väldigt mycket faktiskt och va lätt få ner i magen. Jag åt inge godis idag vilket känns bra. Men tränade tyvärr inget. Jag har lagt ner den mesta tiden som vi fått av idrotte...

Av Unni Cederwall - 9 november 2014 19:53

13/10 Så idag åt jag faktiskt frukost. Det blev juice, oboy och en macka med skinka. Åt i ungefär 15 minuter. Jag åt inge godis idag så det är ju bra haha. Tyvärr blev det ingen träning förutom att gå från bussen till skolan vilket inte gills hahah....

Av Unni Cederwall - 14 oktober 2014 14:23

Här kommer lite om hur jag mår och lever just idag. Matvanor: Jag brukar inte äta frukost varje dag, jag har väldigt svårt för att äta på morgonen och har ingen aptit och mår lite illa. När jag är själv brukar jag inte ha tid heller. Jag brukar i...

Presentation


Jag är en tjej på 15 år som ska skriva om mina hälsomål

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards