Direktlänk till inlägg 9 november 2014

Vecka 1

Av Unni Cederwall - 9 november 2014 19:53

13/10
Så idag åt jag faktiskt frukost. Det blev juice, oboy och en macka med skinka. Åt i ungefär 15 minuter. Jag åt inge godis idag så det är ju bra haha. Tyvärr blev det ingen träning förutom att gå från bussen till skolan vilket inte gills hahah. Det kändes faktiskt bra hinna äta. Efter att man ätit lite så försvann illamåendet lite grann så det visar ju bara på att jag behöver frukost. Att jag inte åt nå godis är ju egentligen inte jätte ovanligt för mig på just måndagar men det är ändå ett steg närmare mitt mål haha. Idag fick jag dock en panik attack och hade 170 i puls väldigt länge vilket är jävligt högt. Och sen hade jag även väldigt för högt blodtryck vilket är ovanligt även i en panik attack. Så det här gjorde ju att jag mådde väldigt dåligt och kroppen blev jätte trött efter.
14/10
Åt väldigt bra frukost idag för va hemma från skolan så gick ju upp senare. När jag går upp senare går det alltid äta mer än när jag går upp tidigt. Jag stannade hemma för att jag inte mådde bra alls psykiskt och ville absolut inte till skolan. Det var ju efter panik attacken och hade inte mått speciellt bra innan. Åt inge godis idag heller. Vi hade inget hemma så jag kunde ju inte. Det blev inget tränat idag heller förutom lite rehab övningar för min arm och även för ryggen.
15/10
Så idag åt jag ingen frukost tyvärr. Mådde alldeles för illa och gick inte upp tillräckligt tidigt för att kunna hinna med. Kände mig såklart tröttare än dagarna jag ätit frukost men annars inte så stor skillnad. Jag gick till skolan idag, mådde inte så mycket bättre men kände jag va tvungen ändå. Tyvärr åt jag lite godis idag och även skräp mat till middag. Brukar alltid bli så på onsdagar då jag är i stan till 20.00 pga att jag har drama då. Blev ingen träning alls.
16/10
Idag blev det bara några tuggor av en lite macka och oboy till frukost sedan hann jag inge mer. Sedan blev det även lite sötsaker för jag och Elin stannade på stan rätt länge. Jag va tvungen köpa presenter till både min mamma och pappa som fyller år imorgon. Ända träningen som blev idag är ju att gå konstant fram och tillbaka på stan i flera timmar i sträck och sedan lite situps när jag kom hem.
17/10
Så idag gick jag upp klockan 5 för att jag skulle överraska mamma med jätte god och fin frukost eftersom på morgonen va ända tiden vi kunde fira henne då jag skulle till pappa sen på kvällen. Det blev massa mackor med goda ostar och marmelad och olika juicer och kaffe och lite annat smått och gott. Sen åt jag inge godis alls idag men det blev skräpmat till middag då pappa älskar Max så vi firade med middag där sedan åkte vi hem och fira med några andra lite där. Hann inte med någon träning idag för sen på kvällen var jag för trött.
18/10
Så idag blev det ägg, mackor och yoghurt till frukost. Åt lite godis men det är ju lördag ^^
Det blev lite träning faktiskt men inte jätte mycket. Har koncentrerat mig massor på läxorna.
19/10
Glömde skriva idag så kommer inte ihåg.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Unni Cederwall - 10 november 2014 19:51

Tycker ändå att jag nått mot målet att äta frukost varje dag. Det har ju gått ett tag sen vecka 3 nu och har fortsatt mot målen och speciellt mot målet att äta frukost varje dag och det har jag ändå nått det faktiskt. Det som fick mig att kämpa lite ...

Av Unni Cederwall - 9 november 2014 19:55

27/10 Så det är alltså lov idag men eftersom jag låg efter en vecka ungefär tänkte jag att jag fortsätter mot mina mål även den här veckan. Så idag sov jag jätte länge och åt sedan frukost/lunch. Gröt och macka med mjölk. Sedan slöa jag mest hela da...

Av Unni Cederwall - 9 november 2014 19:55

20/10 Så idag åt jag ägg och macka med yoghurt till frukost. Ägget hjälpte väldigt mycket faktiskt och va lätt få ner i magen. Jag åt inge godis idag vilket känns bra. Men tränade tyvärr inget. Jag har lagt ner den mesta tiden som vi fått av idrotte...

Av Unni Cederwall - 14 oktober 2014 15:03

Mitt/mina hälsomål: 1. Äta frukost varje dag. 2. Inte äta godis varje dag 3. Träna lite Varför har du valt just detta/dessa? Jag har valt dessa för det är dem jag värderar högst och något jag verkligen vill ändra på. Detaljerad planering f...

Av Unni Cederwall - 14 oktober 2014 14:23

Här kommer lite om hur jag mår och lever just idag. Matvanor: Jag brukar inte äta frukost varje dag, jag har väldigt svårt för att äta på morgonen och har ingen aptit och mår lite illa. När jag är själv brukar jag inte ha tid heller. Jag brukar i...

Presentation


Jag är en tjej på 15 år som ska skriva om mina hälsomål

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards